50,000 בהר הבית בהר הבית עקב הרמדאן; השקט נשמר

בנצי לייזרוביץ 3 Comment on 50,000 בהר הבית בהר הבית עקב הרמדאן; השקט נשמר

בדוברות המשטרה מעדכנים כי כחמישים אלף נמצאים בהר הבית בשל תפילות חודש הרמדאן המוסלמי | עד כה השקט נשמר, ובמשטרה מדגישים שללא הפעילות המשטרתית הנחושה שהייתה הבוקר למעצר מאות הפורעים, התפילה לא הייתה מתקיימת כסדרה

מהומות בהר הבית צילום: ארכיון. דוברות המשטרה
19:19
30.04.24
נתי קאליש No Comments on מזקני חסידי צאנז: הנגיד שנחבא אל הכלים הלך לעולמו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר הפעילות המשטרתית, ומעצר מאות מתפרעים ומפרי סדר בהר כבר כמה שעות שהשקט נשמר. במשטרה מדגישים כי אלמלא הפעילות המשטרתית הנחושה שהייתה הבוקר למעצר מאות הפורעים, התפילה לא הייתה מתקיימת כסדרה כפי שהיא עכשיו ורבבות המוסלמים הם אלה שהיו נפגעים בעיצומו של חג הרמדאן.

קודם לכן, שיגר ח״כ מאזן גנאים מרע״מ לבנט: "לכבוד ראש הממשלה, מר נפתלי בנט. הריני להודיעך כי במידה ולא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אלאקצא המבורך לאלתר אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה. ממשלה שמתנהגת באופן כזה בתוך כותלי מסגד אלאקצא הקדוש אין לה זכות קיום. מכל מקום אני קורא לך לפעול מיידית להרגעת הרוחות בכדי לאפשר לכל הדתות לחגוג את חגיהם בשקט ובשלווה".

הציונות הדתית הגיבה לאולטימטום של חה"כ מרע"מ: אם בנט יכנע לדרישות החצופות של מאזן גנאיים ויסיג את שוטרי משטרת ישראל מהר הבית, יהיה ברור שוב שבנט מוכן לסכן את ישראל ולתת לתנועה האיסלאמית לשלוט בירושלים רק כדי להיות ראש ממשלה.

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, אמר בהערכת המצב בעקבות השקט: "לא נאפשר למיעוט פורע חוק להפר את הסדר, השלווה ואת חופש הפולחן בירושלים. עשינו כל שביכולתנו להימנע מכניסה להר הבית ופנינו לשומרי הווקף לטפל בפורעים, להרחיק אותם ולהוציא אותם משטח ההר, אך לצערנו זה לא צלח והפרות הסדר נמשכו. למרות זאת, אפשרנו את תפילת הבוקר, אך גם בסיומה השוטרים הותקפו באבנים, סלעים וירי בכינון ישיר של זיקוקין, מה שאילץ אותנו להיכנס פנימה לפזר ולעצור את הפורעים".

"בשלב מסוים האבנים שהושלכו סיכנו את המתפללים ברחבת הכותל המערבי, ופעילות נחושה של מפקד המחוז ושוטריו הביאה למעצר של מאות פורעי חוק ולהשבת השקט אל ההר. לא נאפשר אלימות כלפי שוטרים ואזרחים, ולא נאפשר כל פגיעה במוסלמים שמעוניינים להגיע לשטח ההר בכדי להתפלל בחג הרמדאן. הפורעים הם אלה שפוגעים בהר ובמוסלמים שומרי החוק בחגם. בשעתיים האחרונות הכל בשליטה, שקט ובטוח על ההר, המתפללים נכנסים להתפלל בבטחה, ואנו קוראים לכולם לשמור על החוק והסדר" סיכם שבתאי.

 

 



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    צריך להסתכל טוב טוב על התמונה הזאת, ולהמשיך להסתכל עד שהדמעות מציפות את העיניים, ואז להתפלל מכל הלב ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים. פסח כשר ושמח! גאולה שלימה!

  2. 1

    צודקת לגמרי! משיח now!